Правила
- Streetball-league.rv.ua
- Правила
Основними правилами вважаються правила написані нижче під відео. Відео-правила для наглядного прикладу.
Ст. 1 Майданчик і м’яч
Гра проходить на половині баскетбольного майданчика з одним (1) кошиком. Відповідає нормі, коли майданчик для гри 3х3 має розмір 15 м у ширину і 11 м у довжину. Майданчик має розмітку звичайного ігрового майданчика, включно з лінією штрафних кидків (5,80 м), лінією дальніх (двохочкових) кидків (6,75 м) і півкруглою зоною без фолу зіткнення під одним кошиком. Можна використовувати половину звичайного баскетбольного майданчика.
Для всіх категорій змагань використовують м’яч розміру 6.
Примітка: Змагання масового рівня з баскетболу 3х3 можуть відбуватися будь-де; розмітку майданчика, якщо вона є, пристосовують до наявних умов.
Ст. 2 Команди
Кожна команда складається з чотирьох (4) гравців – трьох (3) гравців на майданчику і одного (1) запасного.Тренер чи капітан не передбачається.
Ст. 3 Судді
Судді гри – це один (1) суддя на майданчику, ще двоє (2) – це секретар і секундометрист.
Примітка: організатори змагань можуть призначити двох (2) суддів на майданчику.
Ст. 4 Початок гри
4.1 Обидві команди перед початком гри розминаються одночасно.
4.2 Команду, яка отримує перше володіння м’ячем, визначають жеребом (підкиданням монети). Команда, яка виграла жеребкування, може обирати – володіти м’ячем на початку гри, чи на початку можливого додаткового періоду.
4.3 Гру розпочинають, коли на майданчику присутні троє (3) гравців кожної команди.
Ст. 5 Зарахування очок
5.1 За м’яч, закинутий зсередини лінії дальніх кидків, зараховують одне (1) очко.
5.2 За м’яч, закинутий з-за лінії дальніх кидків, зараховують два (2) очка.
5.3 За м’яч, закинутий зі штрафного кидка, зараховують одне (1) очко.
Ст. 6 Ігровий час або Переможець гри
6.1 Основний час гри такий:
Один (1) період у 10 хвилин ігрового часу. Ігровий годинник зупиняють, коли м’яч мертвий, та під час штрафних кидків. Ігровий годинник вмикають, як тільки передача володіння м’ячем закінчилася (як тільки м’яч опиняється в руках гравця команди нападу).
6.2 Проте, команда, яка першою набрала 21 очко чи більше, стає переможцем гри, якщо це відбувається до закінчення основного часу гри. Це правило застосовують тільки для основного часу гри (а не для можливого додаткового періоду).
6.3 Якщо на закінчення ігрового часу рахунок нічийний, призначають додатковий період. Перед початком додаткового періоду має бути перерва тривалістю в одну (1) хвилину. Команда, яка у додатковому періоді першою набере два (2) очка, стає переможцем гри.
6.4 Команда програє гру позбавленням права, якщо на час початку гри, зазначений у розкладі, вона не представлена на ігровому майданчику трьома (3) гравцями, готовими грати.
6.5 Команда, гравці якої під час гри припинили свою гру через травму або отримали 4 фоли і мають в своєму складі одного гравця, має право дограти лише поточний матч в будь-якому складі.
Ст. 7 Фоли/Штрафні кидки
7.1 Команда підлягає покаранню за командні фоли, коли вона вчинила 6 фолів. Гравця не видаляють з гри через кількість персональних фолів, він може бути видалений з гри якщо:
- Якщо гравець отримує під час гри технічний фол, то він не має право продовжити поточну гру і в разі якщо протягом туру він отримує ще один технічний фол, то він змушений пропустити вже поточний тур до кінця.
- Якщо гравець в грі отримує дискваліфікаційний фол, то до кінця туру він не має права грати. А також пропускає наступний тур, в якому команда прийматиме участь. Або за будь-яку іншу команду в разі, якщо його команда припинить участь в лізі, гравець в будь-якому разі пропустить наступний тур після того, як він отримає дискваліфікаційний фол (Якщо гравець проявляє зневажливе ставлення до судді, то він може отримати також дискваліфікаційний фол за таку поведінку).
7.2 За фол, учинений проти гравця, який перебував у процесі кидка в середині лінії дальніх кидків, призначають 1 штрафний кидок, а за фол, учинений проти гравця, який перебував у процесі кидка з-за лінії дальніх кидків, призначають 2 штрафних кидки.
7.3 За фол, учинений проти гравця, який перебував у процесі кидка, і кидок з гри влучний, призначають додатково 1 штрафний кидок.
7.4 За командні фоли 7-й, 8-й і 9-й завжди призначають 2 штрафних кидки. За командні фоли 10-й і подальші призначають 2 штрафних кидки, із збереженням володіння м’ячем за командою яка виконувала штрафні кидки. Це положення стосується також фолів, учинених проти гравця, який перебував у процесі кидка, і має перевагу над положеннями ст. 7.2 і ст. 7.3.
7.5 За всі технічні фоли завжди призначають 1 штрафний кидок, і володіння м’ячем; за неспортивні фоли призначають 2 штрафних кидки, і володіння м’ячем. Після технічного або неспортивного фолу гру продовжують тим, що гравці обмінюються м’ячем за лінією дальніх кидків на місці навпроти лінії штрафних кидків.
Примітка: ніяких штрафних кидків не призначають, якщо команда, гравець якої вчинив фол, контролювала м’яч.
7.7 Покарання за : технічний фол, неспортивний фол (два неспортивних фоли – дискваліфікація), фол що діскваліфікує – (1) штрафний кидок та вкидання м’яча.
Ст. 8 Імітація активної гри
8.1 Якщо команда імітує активну гру, чи їй не вдається грати активно і зробити спробу кидка – це порушення.
8.2 Якщо ігровий майданчик обладнаний годинником відліку часу на атаку, команда має виконати спробу кидка з гри протягом 16 секунд. Годинник вмикають, як тільки м’яч опиняється в руках гравця команди нападу (після того як відбулася передача володіння м’ячем, або під кошиком після закинутого з гри м’яча).
Примітка: Якщо ігровий майданчик не обладнаний годинником відліку часу на атаку, і команда не виявляє достатньо активних спроб атакувати кошик, суддя попереджає команду тим, що починає відлік останніх п’яти (5) секунд.
Ст. 9 Як грають м’ячем
9.1 Після кожного закинутого з гри м’яча або останнього влучного штрафного кидка:
Гравець команди, у кошик якої було закинуто м’яч, поновлює гру тим, що веде або передає м’яч з середини майданчика з місця безпосередньо під кошиком (не з-за лицьової лінії) у будь-яке місце майданчика за лінією дальніх кидків.
Команді, яка захищається, не дозволено намагатися оволодіти м’ячем у півкруглій зоні без фолу зіткнення під кошиком.
Як можна грати після втрати м’яча або перехоплення.
9.2 Після кожного невдалого кидка з гри або останнього штрафного кидка:
Якщо м’яч підбирає команда, яка атакувала, вона може і далі намагатися закинути м’яч, і не виводити м’яч за лінію дальніх кидків.
Якщо м’яч підбирає команда, яка захищалася, вона повинна вивести м’яч за лінію дальніх кидків (передачею або веденням).
9.3 Володіння м’ячем, надане команді після будь-якої ситуації мертвого м’яча, іншої, ніж влучний кидок, починається з того, що гравець команди, яка захищалася, передає м’яч гравцеві команди, яка нападає, за лінією дальніх кидків на місці навпроти лінії штрафних кидків(чек).
9.4 Вважають, що гравець перебуває за лінією дальніх кидків, якщо жодна з його ніг не перебуває всередині чи на лінії дальніх кидків.
9.5 У разі ситуації спірного кидка м’яч передають команді, яка захищається.
9.6 При перехопленні м’яча командою, що захищалась повинна вивести м’яч за лінію дальніх кидків. Якщо команда захисту перехопила м’яч за лінією дальніх кидків, то вона продовжує атаку, оскільки вона розпочала свою атаку за лінією дальніх кидків.
Ст. 10 Заміни
Заміна дозволена будь-якій команді, коли м’яч мертвий, перед уведенням м’яча у гру. Запасний може увійти у гру після того, як його партнер вийде з майданчика та партнери доторкнуться один одного. Заміни можуть відбуватися тільки за лицьовою лінією, що протилежна кошику. Запасним не потрібно дозволу чи запрошення від суддів чи суддів за столом.
Ст. 11 Тайм-аути
Кожній команді надають один (1) 30-секундний тайм-аут. Будь-який гравець може просити тайм-аут, коли м’яч мертвий.
Ст. 12 Процедура подання протесту
Якщо команда вважає, що її права були утиснені рішенням одного з суддів, чи будь-якою подією, що сталася протягом гри, вона має діяти таким чином:
1. Будь-який гравець цієї команди має підписати протокол одразу після закінчення гри і до того, як його підпише старший суддя.
2 Протягом 30 хвилин команда має подати керівникові змагань письмове пояснення цього випадку, а також як заставу суму, еквівалентну 200 доларам США. Якщо протест задовольняють, грошову заставу повертають.
3 Відеозаписи можуть бути використаними тільки для того, щоб вирішити, чи був м’яч під час останнього кидка з гри у момент її закінчення випущений з рук в ігровий час, та/або чи оцінювати цей кидок одним (1) чи двома (2) очками.
Ст. 13 Класифікація команд
Наведені нижче правила класифікації застосовують як для матчів у підгрупах, так і для остаточного підсумку змагань. Якщо команди рівні за першим показником, використовують наступний показник, і т.д.
1. Більша кількість перемог.
2 Результати особистих зустрічей (беруть до уваги тільки перемоги та поразки, і застосовують цей показник тільки для визначення місць у підгрупах).
3. Краща різниця забитих та пропущених м’ячів.
4. Більша кількість закинутих м’ячів.
В разі коли команди мають однакову кількість рейтингових очок в таблиці після відбіркових турів, то перевагу має та, яка приймала більшу кілість разів в турах.
В разі коли в команд знову однакові показники після того, як по рейтингу в них рівно та по кількості зіграних турів теж рівно, перевагу має та команда, яка в самому останньому турі, якому вона приймала участь набрала більшу кілкість рейтингових очок ніж та команда з якою вона сперечається за зайняте місце після відбіркових турів.